Întrebări puse frecvent

Informatii InfoTB

1. Care sunt cerințele de sistem pentru instalarea aplicației?
Aplicatia poate fi instalata pe telefoanele cu o versiune de Android mai mare sau egala cu 5.0 (Lollipop) si pe cele cu iOS cu o versiune mai mare sau egala cu 10, iar arhitectura procesorului trebuie sa fie de 64 biti.
Sus
2. Cum pot schimba limba de utilizare a aplicației?
Limba de utilizare a aplicației este selectată automat, în funcție de limba de utilizare a telefonului. În prezent, aplicația este disponibilă în două limbi: română și engleză.
Sus
3. De ce primesc eroarea "Nu se pot lua liniile"?
În general, această eroare intervine atunci când telefonul nu este conectat la internet, prin wi-fi sau prin date mobile, ori în cazul în care este activat modul avion.
Sus
4. Unde pot vedea mesajele de avertizare privind evenimentele de circulație?
Mesajele de avertizare sunt salvate în secțiunea "Notificări", iar dacă telefonul este configurat astfel încât să primească notificări de la aplicația Info STB, vei afla în timp util dacă funcționarea anumitor linii este afectată, chiar și atunci când aplicația nu este deschisă.
Sus
5. Ce reprezintă timpul de sosire în stație a vehiculelor însoțit de steluță („*”)?
În astfel de situații, timpul afișat în aplicație este unul estimat (preluat din programul de circulație).
Sus
6. De ce timpul de sosire în stație a trenurilor de metrou este estimat?
Din motive de securitate, operatorul Metrorex SA nu poate transmite date privind localizarea în timp real a trenurilor de metrou, astfel că timpul afișat în aplicație este unul estimat (preluat din planificare).
Sus
7. Cum pot vedea pe hartă locația vehiculelor în timp real?
Prin accesarea rubricii "Linii", urmată de selectarea liniei dorite și a sensului de mers, vehiculele pot fi văzute pe hartă în timp real.
Sus
8. Cum pot achiziționa un titlu de transport prin SMS prin intermediul aplicației?
Prin accesarea rubricii "Bilete" din Meniu (butonul cu simbolul celor trei linii orizontale paralele, aflat în colțul din stânga, sus), urmată de selectarea unui titlu de transport (o călătorie pe liniile urbane zi/ noapte, o călătorie pe liniile expres, o călătorie pe liniile regionale – foste preorășenești – sau un abonament de o zi pe toate liniile urbane) și apăsarea butonului „Continuă către SMS”, aplicația va genera un text predefinit pe care îl vei putea trimite prin SMS în vederea achiziționării titlului de transport dorit.
Sus

Informatii BPay

1. Unde pot folosii titluri de calatorie (abonament/calatorii)?
In mijloacele de transport in comun de suprafata din Regiunea Bucuresti - Ilfov
Sus
2. Ce telefon pot folosi?
Aplicatia ruleaza pe dispozitive cu sisteme Android si iOS. Pentru utilizatorii de iPhone, sistemul dvs. de operare trebuie sa fie minim iOS 8.0, pentru utilizatorii de Android sistemul dvs. de operare trebuie sa fie de minim 4.4.
Sus
3. Are importanta ce retea mobila folosesc?
Aplicatia poate fi folosita in toate retelele mobile.
Sus
4. Cum imi cumpar titluri de calatorie (abonament/calatorii)?
Instalezi aplicatia pe telefon din Google Play sau App Store.
Utilizarea aplicatiei presupune un telefon de tip smartphone, Android sau iPhone cu acces la date mobile si un card bancar.
Personalizezi aplicatia cu datele personale si datele cardului bancar.
Este o aplicatie care permite plata cu telefonul mobil prin inrolarea cardului bancar.
Dupa ce ati cumparat, veti gasi titlurile de calatorie (abonament/calatorii) in sectiunea ”Titlurile mele de calatorie”.
Sus
5. Ce titluri de calatorie (abonament/calatorii) pot cumpara?
Prin aplicatie pot fi achizitionate:

- toate tipurile de abonamente la tarif integral;
- toate tipurile de calatorii: urbane, regionale, expres (exceptie pachetul de 10 calatorii expres);
- legitimatii turistice.

Pentru detalii acceseaza oferta tarifara a STB S.A. https://stbsa.ro/mobile/tarife.php.
Sus
6. Ce trebuie sa verific inainte de efectuarea platii?
Utilizatorii sunt rugati sa verifice inainte de efectuarea platii, urmatoarele:

- tipul titlurilor de calatorie, resectiv: calatorii urbane, regionale, expres, legitimatii turistice precum si abonamente de transport cu tarif integral;
- cantitatea si valabilitatea acestora.
Sus
7. Cum stiu pretul titlurilor de calatorie (abonament/calatorii) inainte de cumparare?
Toate preturile titlurilor de calatorie (abonament/calatorii) sunt vizibile in mod clar inainte de efectuarea platii.
La momentul efectuarii achizitionarii titlurilor de calatorie (abonament/calatorii), utilizatorul va primi un mesaj de confirmare a platii/ tranzactiei. Precizam ca odata cu confirmarea tranzactiei, titlul de calatorie devine valabil.
Pretul pe care il platiti pentru titlurile de calatorie (abonament/calatorii) va fi valabil pentru durata mentionata pe titlurile de calatorie (abonament/calatorii), iar orice schimbare de tarif pe perioada valabilitatii acestora nu va afecta titlurile de calatorie (abonament/calatorii) pe care le-ati achizitionat deja.
Produsele achizitionate prin intermediul acestei aplicatii au preturile mentionate atat in aplicatie cat si pe http://www.stbsa.ro la data efectuarii tranzactiei. Acestea sunt afisate automat si sunt nemodificabile dupa alegerea titlului de transport pentru care se doreste achizitionarea.
Sus
8. Cum platesc pentru titlurile mele de calatorie (abonament/calatorii)?
Plata se va face doar prin card bancar de debit sau de credit.
Sus
9. Veti stoca detaliile cardului bancar?
Datele furnizate de catre clienti sunt strict confidentiale. Administratorul aplicatiei, implicit STB SA se angajeaza in fata clientilor sai sa nu furnizeze aceste date unor terte persoane sau companii. Datele dumneavoastra personale vor putea fi transmise autoritatilor in drept cu scopul verificarii tranzactiilor comerciale sau altor autoritati in drept pentru efectuarea oricaror verificari justificate in baza legii.
Administratorul aplicatiei, implicit Societatea de Transport Bucuresti STB SA se obliga sa respecte drepturile dumneavoastra conferite de Regulamentul U.E. nr. 679/2016, iar la cererea dumneavoastra, la adresele de contact prezentate in sectiunea contact a aplicatiei, se obliga: sa rectifice, sa actualizeze, sa blocheze, sa stearga sau sa le transforme in date anonime, in mod gratuit. Administratorul aplicatiei, implicit Societatea de Transport Bucuresti STB SA certifica faptul ca va respecta drepturile conferite de Regulamentul U.E. nr. 679/2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal privind libera circulatie a acestor date, precum si de Legea nr. 365/2002 privind comertul electronic. Informatiile privind datele cardului bancar (numar de card, data expirarii etc.) sunt procesate intr-un mediu securizat conform standardelor de securitate privind platile cu cardurile prin intermediul internetului.
Sus
10. Cand devin valabile titlurile mele de calatorie (abonament/calatorii)?
Titlurile de calatorie (abonament/calatorii) devin valabile automat dupa confirmarea platii (exceptie fac titlurile de calatorie destinate liniei turistice).
In cazul titlului de calatorie pentru linia turistica Bucharest City Tour, acesta trebuie activat obligatoriu inainte de imbarcare.
Sus
11. Ce se intampla daca nu activez titlurile de calatorie (abonament/calatorii)?
Ulterior confirmarii tranzactiei, titlul de calatorie trebuie activat pentru a se genera QR-codul, necesar echipei de control.
Sus
12. Ce se intampla daca cumpar titlu de calatorie (abonament/calatorii) gresit?
Administratorul aplicatiei nu este responsabil pentru erorile de alegere a titlului de calatorie (abonament/calatorii) sau a valabilitatii titlului de calatorie ales de catre utilizatori.
Ulterior achizitionarii, titlurile de calatorie (abonament/calatorii) nu pot fi schimbate si nu sunt returnabile.
Sus
13. Pot cumpara titluri de calatorie (abonament/calatorii) in avans?
Nu se pot cumpara titluri de calatorie (abonament/calatorii) in avans, cu exceptia titlurilor de calatorie pentru linia turistica Bucharest City Tour (doar pe perioada anului in care functioneaza linia turistica).
Acestea pot fi achizitionate in avans si pot fi activate in perioada de valabilitate din aplicatie, inaintea urcarii in mijlocul de transport.
Sus
14. De cand sunt valabile titlurile de calatorie (abonament/calatorii)?
Titlurile de calatorie (abonament/calatorii) devin valabile automat dupa confirmarea platii.
In cazul titlului de calatorie (legitimatie turistica) pentru linia turistica Bucharest City Tour, acesta trebuie activat obligatoriu inainte de imbarcare.
In sectiunea ”Titlurile mele de calatorie” aveti acces la titlurile de calatorie (abonament/calatorii) achizitionate.
Va rugam sa va asigurati ca telefonul este incarcat suficient pe toata durata calatoriei, in caz contrar operatorul de transport nu poate fi trans la raspundere daca nu aveti baterie suficienta.
Sus
15. Ce trebuie sa fac cand ma urc intr-un mijloc de transport?
Trebuie sa va asigurati ca detineti un titlu de calatorie (abonament/calatorii) si ca acesta este afisat clar pe ecran. Titlurile de calatorie (abonament/calatorii) trebuie sa fie in perioada de valabilitate.
Sus
16. Ce se intampla daca bateria telefonului meu se descarca?
Va rugam sa va asigurati ca telefonul este incarcat suficient, iar pe toata durata calatoriei, operatorul de transport nu poate fi tras la raspundere daca nu aveti baterie suficienta.
Daca nu faceti dovada detinerii unui titlu de calatorie valabil, sunteti pasibil de amenda sau achitati pe loc agentului constatator contravaloarea suprataxei de calatorie. Aceasta suma nu este returnabila.
Sus
17. Pot calatori mai multe persoane cu un singur titlu de calatorie (abonament/calatorii)?
Nu, o singura persoana poate calatori cu un singur titlu de calatorie (abonament/calatorii).
Sus
18. Pot achizitiona calatorii pentru mai multe persoane pe un singur telefon?
Da, in cazul calatoriilor, se pot achizitiona mai multe calatorii pe o linie pentru mai multe persoane, cu conditia ca persoanele sa calatoreasca impreuna pe durata aceleiasi calatorii.
Sus
19. Ce se intampla daca imi pierd telefonul, imi actualizez telefonul sau imi schimb numarul de telefon?
Puteti transfera contul dvs. pe un telefon nou. Aplicatia nu este dependenta de numarul de telefon sau de operatorul de telefonie mobila. Astfel ca, la schimbarea device-ului, utilizatorul trebuie sa instaleze aplicatia de Bpay, sa se logheze cu datale contului sau, avand din nou acces la informatiile contului: „”Titlurile mele de calatorie”, istoricul achizitiilor si alte date personale stocate in cont (daca si-a inregistrat cardul in sistem). Daca acest lucru se intampla de mai mul de trei ori, va rugam sa ne contactati. Rambursarile nu sunt posibile.
Sus
20. Cum imi schimb detaliile cardului bancar de credit/debit?
Puteti sa actualizati detaliile cardului dvs. bancar in sectiunea de cont din aplicatie sau, alternativ, puteti adauga un nou card bancar (debit sau credit).
Sus
21. Ce trebuie sa prezint echipei de control?
Calatorul trebuie sa prezinte pe aplicatia mobila, titlul de calatorie in termenul de valabilitate si QR-codul generat dupa activarea acestuia.
Sus
22. Ce sanctiuni poate aplica controlorul?
Controlorul va putea solicita sa achitati suprataxa (platibila pe loc) sau poate intocmi proces verbal ce presupune plata ulterioara.
Sus
23. Trebuie sa ma legitimez in fata echipei de control in caz de neplata calatoriei?
Da, conform legilor si reglementarilor in vigoare.
Sus
24. Daca refuz sa ma legitimez in fata echipei de control, ce se intampla?
Echipa de control poate apela la organele de politie, jandarmerie, politie locala.
Sus
25. Primesc ceva in schimbul banilor achitati pentru suprataxa?
Da, calatorul va primi un card de suprataxa completat pe verso de catre controlor cu data, linia, ora, datele de identificare ale acestuia si datele de identificare ale calatorului, numai in situatia in care se prezinta actul de identitate.
Acest card va permite calatoria pana la capatul liniei.
Sus